zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

26 kwietnia 2016

Dlaczego warto brać udział w konferencjach biznesowych?

Konferencje, spotkania, targi to najlepsza okazja by na żywo zetknąć się najnowszymi trendami w swojej dziedzinie, spotkać profesjonalistów, konkurentów, potencjalnych partnerów, klientów czy inwestorów. Przedsiębiorcy myślący w kategoriach stabilnego rozwoju swojej firmy już dawno odkryli, że konferencje i spotkania biznesowe są jedną z najlepszych metod rozwoju.

Eksperci przekonują, że uczestniczenie w konferencjach biznesowych jest korzystne dla każdej branży. Wystarczy zauważyć, że nawet branża e-commerce ma swoje eventy, które przyciągają ogromne rzesze przedsiębiorców.   

Nauka, inspiracja i zaangażowanie

Doradca biznesowy Chriss Marr dzieli korzyści z uczestnictwa w konferencjach na 3 główne nurty. Do pierwszej zalicza korzyści, które osiąga właściciel firmy bądź osoba nią zarządzająca. To przede wszystkim unikalna możliwość poznania najnowszych trendów w danej dziedzinie. W czasie konferencji najczęściej występują liderzy w swoich dziedzinach, którzy nie tylko mają dostęp do najnowszych informacji i trendów, ale wręcz je kształtują. Tak było m.in. podczas ubiegłorocznej, największej na świecie konferencji dla firm sektora MSP, Sage Summit, w czasie której swoje porady biznesowe prezentował Chad Hurley, odpowiedzialny za sukces portalu You Tube.

Obserwowanie na żywo biznesowych guru oraz ich podejścia do prowadzenia firmy dla wielu przedsiębiorców jest ogromnym przeżyciem i otwiera oczy na nowe perspektywy, które trudno dojrzeć zza swojego biurka. Czasami sesja, w której doświadczony, znany przedsiębiorca opowiada w jaki sposób osiągnął swój sukces, wystarczy do tego, by po prostu skopiować jego metody i podążać tą samą ścieżką.

Ale korzyści z konferencji biznesowych spływają nie tylko na lidera – dobrze wybrany event powinien przynieść wartości całej firmie. Na biznesowe wyjazdy warto wybierać się w większym gronie, bądź wysyłać kierowników poszczególnych działów. Badania wykazały, że managerowie, którzy regularnie uczestniczą w wydarzeniach branżowych silniej angażują się w swoją pracę. Według rankingu najlepszych pracodawców magazynu Fortune, czołowe miejsca okupują firmy, które mocno inwestują w szkolenia swoich pracowników. Z kolei badania Gallup’a wykazują, że w ujęciu globalnym ponad połowa managerów nie jest zaangażowana w życie firmy. Co gorsza, aż 14 proc. kierowników deklaruje silną demotywację w pracy. Okazuje się, że uczestniczenie w konferencjach, szkoleniach, treningach, zjazdach jest doskonałym narzędziem by pracownicy dostawali pokaźny zastrzyk nowych inspiracji i energii do działania. W ciągu kilku dni kierownicy lub pracownicy mogą otrzymać ogromną dawkę nowych inspiracji, pomysłów, wiadomości dotyczących nowych trendów, nowinek technologicznych czy z obszaru zarządzania, które można wdrożyć w procesy biznesowe swojej firmy. Użyteczność konferencji potwierdzają badania – 90 proc. uczestników największej konferencji dla sektora MSP, Sage Summit twierdzi, że wiedza i umiejętności nabyte w czasie wydarzenia zostanie pozytywnie wykorzystana w rozwoju ich firmy, a 74 proc. uczestników poprzednich edycji deklaruje chęć ponownego udziału w tej konferencji.

Niezwykle istotne jest odpowiednie przygotowanie swojego zespołu do uczestnictwa w konferencji. Po powrocie warto zorganizować spotkanie, w czasie którego uczestnik eventu będzie dzielił się nowymi doświadczeniami i wiedzą z pozostałymi członkami organizacji. W ramach pracy zespołowej można następnie zacząć opracowywanie metod wdrożenia nowości do życia operacyjnego firmy, budować nowe strategie, planować wdrażania innowacji dotyczących zarządzania lub usprawnienia innych procesów w firmie.

Długofalowe korzyści biznesowe

Konferencje z reguły są doskonałym miejscem do rozmów z potencjalnymi kontrahentami. Można bez trudu spotkać przedsiębiorców operujących w tej samej branży lub sektorze. Podczas różnych form networkingu jest okazja by zaprezentować swoją organizację, niekiedy do całkiem innego audytorium niż na co dzień. Możliwość nawiązywania kontaktów z profesjonalistami w danej dziedzinie to jeden z najczęstszych powodów, dla których przedsiębiorcy uczestniczą w tego rodzaju eventach. To także doskonały moment i miejsce by poznać swoich obecnych lub przyszłych konkurentów – poznać ich metody działania, rozpoznać silne i słabe strony, co później pozwoli na wyprzedzenie ich w biznesowym wyścigu. Nie trzeba dodawać, że firmy, które regularnie uczestniczą w wydarzeniach tego rodzaju łatwiej i częściej implementują innowacyjne pomysły, wdrażają innowacyjne procesy czy wreszcie udostępnić na rynku innowacyjny produkt.

By zmaksymalizować korzyści dla firmy, które niesie ze sobą uczestniczenie w konferencjach biznesowych, warto odpowiednio do takiego wydarzenia się przygotować. Najlepiej zrobić to w 5 krokach:

  1. Znajdź odpowiednie wydarzenie dla swojej działalności. Warto wcześniej dokonać audytu potrzeb organizacji odnośnie wydarzeń, które mogą być dla nas pomocne w prowadzeniu firmy. Być może nie warto uczestniczyć kilka razy w ciągu roku w lokalnych czy regionalnych konferencjach poświęconych temu samemu zagadnieniu, a wybrać się na dużą międzynarodową imprezę, która dostarczy nam znacznie większe zasoby informacyjne oraz dysponuje większym potencjałem oddziaływania.
  2. Warto przygotować krótką (do 2 minut), skondensowaną prezentację naszej oferty, która jest w stanie zainteresować spotykane w czasie wydarzenia osoby.
  3. Miej ze sobą materiały PR oraz marketingowe – wizytówki, foldery, ulotki, gadżety reklamowe. Nie zawsze i nie każdemu należy je prezentować, raczej należy zachować umiar. Jednakże tego rodzaju pakiet konferencyjny powinien znaleźć się na wyposażeniu osoby biorącej udział w wydarzeniu.
  4. Zrób rekonesans miejsca konferencji. Nie ma nic gorszego nie zagubienie się w obcym mieście, szczególnie gdy zależy nam na punktualności. Dlatego odpowiednio wcześniej należy sprawdzić, ile czasu zajmie nam przemieszczenie się do miejsca docelowego z hotelu bądź z lotniska. Jeżeli wybieramy się w odległe, nieznane wcześniej miejsce, warto rozważyć możliwość przybycia dzień wcześniej by móc dobrze rozpoznać teren.
  5.  Bądź ekspertem. Nie trzeba być prelegentem w czasie konferencji, by być ekspertem, szczególnie w dziedzinie, w której specjalizuje się nasza firma. Warto powtórzyć posiadane informacje z obszaru działania firmy, nie tylko dotyczące samych produktów, ale całego otoczenia i warunków prowadzenia biznesu. Dobrze jest też dokładnie zaznajomić się z profilami zaproszonych gości oraz tematyką ich wystąpień.

Przedsiębiorcy mają możliwość uczestniczenia w ogromnej ilości eventów poczynając od skali lokalnej, poprzez konferencje krajowe, a na dużych imprezach międzynarodowych kończąc. Istotne jest to, by dobierać je w taki sposób, by przynosiły firmie długofalowe korzyści.