zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

Technologia a pasja w prowadzeniu firmy

Technologia a pasja w prowadzeniu firmy

10 lipca 2018

Startup

Ludzie tworzą firmy w poszukiwaniu możliwości realizacji osobistych zainteresowań lub pasji – jak sugeruje dokument IDC „Tech-Savvy Businesses Do It Better” („Zaawansowane technicznie firmy robią to lepiej”) stworzony we współpracy z Sage, w którym wykazano, że ponad połowa (53%) małych firm jest zakładana w ten sposób.


Jednak bliższe spojrzenie na dane pozwala dostrzec coś ciekawego. Wygląda na to, że nie tracą zadowolenia z pracy Ci właściciele firm, którzy zmieniają się i dostosowują do sytuacji. Raport wskazuje, że niemal we wszystkich (94%) firmach zaawansowanych technicznie praca jest źródłem zadowolenia, natomiast w przypadku firm stosujących tradycyjne metody i praktyki ten odsetek spada do 31%.


Technologia daje zadowolenie w biznesie


Co ważniejsze, w przedsiębiorstwach skłonnych do inwestowania i wprowadzania technologii we wszystkich obszarach pracy nie tylko wyższy jest poziom zadowolenia z pracy, ale także wzrost przychodów i innowacyjność.


Dlaczego tak się dzieje? Wygląda na to, że używanie nowoczesnych technologii w miejscu pracy może po prostu być przyjemne i interesujące. Umożliwia także właścicielom analizowanie wyników przedsiębiorstwa, dostrzeganie różnic między klientami i zauważanie możliwości wzrostu zysków lub obrotów w całej ofercie produktów lub usług. Daje po prostu szersze i lepsze spojrzenie na całość biznesu.


Dzięki automatyzacji wielu zadań administracyjnych, pracownicy zaawansowanych technicznie przedsiębiorstw mogą działać z pasją – a to często przynosi pozytywne efekty.



Używanie właściwej technologii może utrzymać fascynację pracą



Przedsiębiorstwo źródłem rosnącej fascynacji


Technologii można używać w celu zmniejszenia obciążenia zadaniami administracyjnymi, jednak staje się ona naprawdę wysublimowanym narzędziem biznesowym, kiedy służy także do rozpalania Twojej pierwotnej pasji – do podkreślania tego, co dla Ciebie ważne, co było kiedyś powodem rozpoczęcia przez Ciebie działalności.


Jeśli chcesz nadal podchodzić z pasją do swojej firmy, rozważ poniższe wskazówki.



1. Rozejrzyj się


Mówiąc po prostu, przyjrzyj się, jak inni używają technologii do przekazywania własnych pasji – szczególnie jeśli działają w tej samej, co Ty, branży lub sektorze. Jeśli osobiście poznasz konkurentów, zyskasz faktyczną możliwość zapoznania się ze sposobem korzystania przez nich z technologii.


Łatwiejszą metodą jest obserwowanie dyskusji w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy LinkedIn.


Ludzie zwykle chętnie opowiadają o używanej przez siebie technologii (a niektóre aplikacje i usługi publikujące wpisy w mediach społecznościowych w imieniu użytkownika same się przedstawiają za pomocą etykiet). Przy tym na LinkedIn czy Twitterze możesz także znaleźć linki do wpisów na blogach, z których można dowiedzieć się o najlepszych narzędziach technicznych i praktykach.


2. Nawiązuj kontakty


Rozpalanie pasji w izolacji jest bezużyteczne, a kontaktując się z innymi możesz wyrażać swoje emocje i w najlepszy biznesowy sposób wykorzystywać to, co Cię inspiruje.


Możesz kontaktować się z klientami, dostawcami lub jakimikolwiek innymi spotykanymi osobami – na przykład ekspertami, których inni poszukują, aby dowiadywać się o ważnych trendach, koncepcjach lub nowych pomysłach.


3. Zacznij skromnie


Powiedzenie „jest na to aplikacja” jest prawdziwe – dziś już niemal wszystko można robić, korzystając z aplikacji. Wizja pobrania wszystkich aplikacji lub zalogowania się do nich może być kusząca, ale szybko się przekonasz, że efekt będzie przytłaczający.


Aplikacje i usługi cyfrowe są trochę jak dzieci lub zwierzęta domowe. Aby działały bez zarzutu, wymagają Twojej uwagi – i będą cię męczyć powiadomieniami, dopóki nie dasz im tego, czego potrzebują. Zacznij więc od jednej lub najwyżej dwóch aplikacji i postaraj się je dobrze opanować.


Jeśli Twoje badania wskazują, że LinkedIn jest naturalnym miejscem do prowadzenia działalności takiej jak Twoja, poznaj możliwości tego portalu, zanim przeniesiesz się na Instagrama lub Facebooka.


Zadbaj, aby technologia, z której korzystasz, stanowiła podstawę Twojej strategii biznesowej przez kilka miesięcy lub lat, i uwzględniaj ją w każdym wyznaczanym celu.


Twoim celem może być na przykład stopień zaangażowania klienta, a w ramach tego celu możesz określić średnią liczbę polubień i udostępnień Twoich postów w mediach społecznościowych.


Ten rodzaj planowania pomoże Ci uniknąć aplikacji, które sprawiają wrażenie przydatnych, ale nie mają żadnej lub prawie żadnej wartości biznesowej.


4. Inwestuj czas


Wprawdzie celem technologii jest oszczędzanie czasu i wysiłku, jednak większość technologii wymaga poświęcenia jakiegoś czasu, aby je poznać i nauczyć się wykorzystywać je w maksymalnym stopniu.


Dlatego znalezienie czasu, który będzie można poświęcić aplikacji lub usłudze to nie wszystko. Trzeba jeszcze znaleźć sposób, aby włączyć ją do codziennego harmonogramu. Przygotuj się zatem, aby dać technologii kredyt zaufania, szczególnie jeśli trafisz na trudności i nie uzyskasz natychmiast spodziewanych wyników.


Wykorzystanie technologii jest w pewien sposób podobne do zatrudniania ludzi – musisz jasno określić swoje oczekiwania i stale mierzyć i oceniać efektywność oraz wprowadzać zmiany tam, gdzie to konieczne.


Miej zatem przed oczami cel, który sprawił, że działasz z pasją, i niech to on wyznacza zasoby i wysiłki inwestowane w technologię.