zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

06 lutego 2017

Administracja publiczna będzie przyjmować e-faktury


Dyrektywa Unijna 20144/55/UE z dnia 6 maja 2014r. zobowiązała kraje członkowskie do wprowadzenia regulacji krajowych, które zobowiązałyby instytucje publiczne do przyjmowania faktur w postaci elektronicznej. Stosowne zmiany w prawie lokalnym powinny zostać wprowadzone przed 27 listopada 2018 r.


W Polsce prace nad wdrożeniem tej dyrektywy są prowadzone pod patronatem Ministerstwa Rozwoju. Polskie regulacje nie będą ograniczać się tylko do zobowiązania administracji publicznej do przyjmowania e-faktur. To ma być tylko pierwszy etap.

Kolejnym etapem ma być wprowadzenie obowiązku posługiwania się wyłącznie fakturami elektronicznych w ramach realizacji zamówień publicznych. Oznacza to, iż od 2020 roku każdy przedsiębiorca zaopatrujący instytucje publiczne będzie zobowiązany do wystawiania faktur elektronicznych. Takie rozszerzenie regulacji prawnych ma na celu ich spopularyzowanie.

Oprócz nowych regulacji Ministerstwo Rozwoju pracuje również nad infrastrukturą, która pozwoli instytucjom publicznym przyjmowanie faktur elektronicznych. Zostanie przygotowana platforma informatyczna, za pośrednictwem której przedsiębiorcy będą wysyłać e-faktury do instytucji publicznych.

W najbliższych miesiącach zostanie podanych więcej informacji na temat realizacji tego projektu.