zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

07 grudnia 2015

Jak korzystać z informacji, by zwiększyć szanse biznesowe w swojej firmie?

Zarządzanie firmą może być łatwiejsze, szybsze i tańsze dzięki odpowiednim narzędziom informatycznym. Automatyczny dostęp do informacji z procesów zachodzących w firmach może zwiększyć konkurencyjność jednostki na tle innych firm.

Według danych z raportu firmy Salesforce, ostatnie dziesięć lat to okres, w którym do firm nieustannie napływa stale zwiększający się strumień informacji. W ciągu ostatnich pięciu lat ilość źródeł informacji analizowanych przez przedsiębiorstwa wzrosła o 20%, ale już przez następne 5 lat (do 2020 r.) skok ma być jeszcze większy – o kolejne 83%. To powoduje, że wiele procesów zachodzących w firmie odbywa się zbyt wolno, ponieważ zgromadzone dane przetwarzane przez kierownictwo lub pracowników lub w ogóle nie analizowane. Jednym z kluczowych wyzwań dla firm jest m.in. fakt, że dane są przetwarzane przez analityków, a nie finalnych użytkowników informacji, na pierwszej linii biznesowego frontu, gdzie byłyby najbardziej użyteczne.

Automatyzacja zwiększa efektywność biznesu

Dlatego niezbędne jest położenie większego nacisku na automatyzację procesów analizowania i przetwarzania danych. Spływają one do przedsiębiorstw z wielu bardzo różnych źródeł, nie w każdym przypadku przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, z możliwości ich wykorzystania. Jak pokazuje raport Salesforce, niektóre firmy przetwarzają informacje nawet z 17 różnych kategorii. Najwięcej danych (41%) pochodzi z korespondencji elektronicznej, na drugim miejscu znalazły się informacje wyszukiwane przez pracowników (39%), ale już kolejną grupą są dane pochodzące z procesów transakcyjnych. W tej ostatniej grupie mogą mieścić się m.in. informacje pochodzące z faktur, rachunków, kontraktów itp. Posiadając odpowiednie narzędzia analityczne (takie jak Sage Symfonia ERP), użytkownik może gromadzić szczegółowe informacje powiązane z pierwotnym dokumentem księgowym.

Dzięki temu istnieje możliwość analizy np. biorąc pod uwagę dane z faktur określające różnego rodzaju wcześniej zdefiniowane kryteria, takie jak data, kwota czy nawet stan pogody danego dnia. Dzięki takiej funkcjonalności użytkownik jest w stanie szybko i w sposób automatyczny dotrzeć do informacji np. w jakich okresach roku generowane są największe zyski z danego obszaru działalności. To z kolei umożliwia skuteczniejsze planowanie działań biznesowych w przyszłości. Wybierając system ERP do swojej firmy warto zatem sprawdzić, czy gwarantuje on funkcjonalność polegającą na automatycznym przepływie danych pomiędzy poszczególnymi dokumentami (np. z działu handlowego do magazynu). Dzięki temu konkretna informacja przepływa z dokumentu źródłowego do nowotworzonego dokumentu w sposób automatyczny. 

ERP, który wspomaga biznes

Tymczasem badanie przeprowadzone na grupie ponad tysiąca polskich przedstawicieli sektora małych i średnich firm pokazało, że istnieje duże zapotrzebowanie na narzędzia informatyczne służące do analizy i raportowania danych. Zdaniem przedsiębiorców systemy informatyczne są zbyt drogie w zakupie, zbyt czasochłonne we wdrożeniu oraz zbyt skomplikowane w obsłudze. Dlatego duża grupa firm, mimo że korzysta z oprogramowania do zarządzania firmą, nie posiada modułów do raportowania lub posiada moduły obsługujące wąski zakres danych. Jednak takie rozwiązanie nie sprzyja rozwijaniu innowacyjności i produktywności. Badanie IDG Research Service na zlecenie Sage wykazało, że firmy efektywnie wykorzystujące dane biznesowe, rozwijają się o 35% szybciej od konkurencji.

Przykładem może być tworzenie planów budżetowych. W programie Sage Symfonia ERP proces generowania budżetu odbywa się automatycznie, a użytkownik może samodzielnie utworzyć listę pozycji budżetu na podstawie planu firmowego planu kont. Do wyboru jest kilka predefiniowanych układów, od domyślnego, poprzez układ strukturę kont, układ sporządzony zgodnie z bilansem bądź rachunkiem zysków i strat. Ten rodzaj funkcjonalności umożliwia zatem szybkie i intuicyjne tworzenie i zarządzanie firmowym budżetem, łatwość raportowania oraz ekspresowy dostęp do rzeczywistych informacji, co sprawia, że plan budżetu jest oparty na rzeczywistych danych finansowych, a nie na intuicji przedsiębiorcy.

Wygoda użytkowania na pierwszym planie

Firmy, które chcą wdrożyć rozwiązania służące do analityki biznesowej, szczególnie te z mniejszymi zasobami kadrowymi i finansowymi, często rezygnują z ostatecznego zakupu m.in. z powodu wymagań dotyczących obsługi. Często systemy te są na tyle zaawansowane, że mała firma nie jest w stanie poradzić sobie samodzielnie z obsługą. Dlatego warto rozglądać się na rynku za programami, które do obsługi nie wymagają specjalistycznego przygotowania. Np. Sage Symfonia ERP posiada gotowe, wstępnie zdefiniowane 104 szablony raportów z kokpitami zarządczymi. Są one gotowe do użycia tuż po zainstalowaniu systemu, a rola użytkownika sprowadza się właściwie do korzystania z gotowych raportów. Z kolei użytkownicy excella docenią w przypadku tego programu raporty oparte właśnie o formuły excela. Dzięki temu osoba korzystająca z programu jest w stanie samodzielnie, bezkosztowo i bez wsparcia technicznego przygotować wygodny szablon raportu.

Wpisuje się to w zjawisko dotyczące zarządzania danymi, który Ellie Fields z firmy Tableau wytypowała jako jeden z najważniejszych trendów w analityce biznesowej na 2016 r. Jej zdaniem zarządzanie informacjami będzie w coraz większym stopniu polegało na samodzielnym obsługiwaniu systemów i elastycznego dostosowywania ich do potrzeb przedsiębiorców. Firmy radzą sobie na rynku znacznie lepiej, są bardziej konkurencyjne i produktywne, gdy posiadają optymalnie dobrane i niezawodne rozwiązania informatyczne.

Wypróbuj demo Sage Symfonia ERP BI i przetestuj nasze rozwiązanie.