zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

29 września 2016

Uwaga! Kto sprawdza, co zamieszczasz w mediach społecznościowych?


Badania firmy Sage wykazały, że niemal każdy pracownik w polskich firmach korzysta z mediów społecznościowych – tak zadeklarowało aż 98% ankietowanych. 


Największą popularnością cieszy się Facebook, którego używa prawie 9 na 10 osób. Na drugim miejscu znalazł się serwis YouTube, z którego korzysta 61% badanych. Niemal połowa pracowników (45%) używa także serwisu LinkedIn. Zaskakująco niską popularność zanotował Twitter, z którego korzysta zaledwie 15% badanych osób.


Spośród zbadanych pracowników, zdecydowana większość (niemal 72%) przyznała, że ze swoich ulubionych serwisów społecznościowych korzysta co najmniej kilka razy w ciągu dnia. Co piąty badany potwierdził, że korzysta z social mediów co najmniej kilkukrotnie w ciągu tygodnia.

Najczęściej wchodzimy na serwisy social mediowe by sprawdzić co nowego u znajomych – tak odpowiedziało 80% ankietowanych. Znacznie mniej osób (ok. 1/3) komunikuje się w social mediach w drugą stronę – informując znajomych o sobie. Badania pokazują jednoznacznie, że mediów społecznościowych używamy głównie dla rozrywki. Częściej udostępniamy ciekawe wpisy (42%), niż używamy swojego profilu do kreowania marki własnej (22%).


Prywatny profil wizytówką profesjonalisty

Z punktu widzenia firmy, niekorzystną informacją jest fakt, że znaczna większość osób korzystających z social mediów nie udostępnia firmowych wpisów. Nie robi tego ponad połowa badanych, a 37% robi to jedynie czasami. Jedynie 9% pracowników często udostępnia wpisy o swojej firmie. Jako najczęstszy powód pracownicy podają, iż korzystają z prywatnego profilu, który używany jest jedynie do ich osobistych celów. Co ciekawe, znacznie większy jest odsetek osób, które często udostępniają wpisy innych marek (21%).


Jak Cię widzą, tak Cię zatrudniają

Korzystanie z mediów społecznościowych ma wpływ na szanse znalezienia pracy. Badania Sage wykazały, że 90% rekruterów sprawdza profile kandydatów w social mediach. Nie trudno zgadnąć, że im lepszy profil, tym lepiej można zaprezentować się potencjalnemu pracodawcy. Najczęściej rekruterzy przeglądają serwisy LinkedIn, Golden Line oraz Facebook. Niemal 70% pracowników HR nie zgadza się z twierdzeniem, że informacje udostępniane na profilu FB można traktować jedynie w kategorii prywatnej. Aż 65% osób odpowiedzialnych za rekrutacje przyznało, że pozytywnie odbiera profile pracowników udostępniających firmowe wpisy. Ich zdaniem świadczy to o ich zwiększonym zaangażowaniu w życie firmy, co z pewnością stanowi dodatkowy argument za zatrudnieniem takiej osoby. Co trzeci ankietowany rekruter przyznał, że zdarzyło mu się odrzucić kandydaturę osoby po przejrzeniu jego profilu w serwisie społecznościowym.

Dlatego, czy tego chcemy, czy nie, treści, które udostępniamy w serwisach społecznościowych mają wpływ na naszą karierę. Warto więc zadbać o to, by świadczyły o naszym profesjonalizmie.