zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

27 października 2016

Ruch w pracy to konieczność


Zjawisko wypalenia zawodowego dotyczy nie tylko psychiki, ale również ciała i kondycji fizycznej. Dlatego aby uniknąć wypalenia, szczególnie przy okazji wykonywania intensywnych prac lub wymagających długiego przebywania w jednej pozycji (tak tak – przed komputerem) trzeba dbać o swoje zdrowie. Nie ma wyjścia, ruszać się trzeba! Przed, po i w pracy.


O kondycję pracowników biurowych coraz częściej dbają sami pracodawcy. Wiadomo, w zdrowym ciele zdrowy duch, czyli zdrowy pracownik jest efektywny, a nie nieobecny z powodu L4. Stąd pomysły na aranżowanie w okolicy biura a nawet w strefie pracy lokalnych siłowni, stacjonarnych rowerów i innych trenażerów.

Zalecenia dla lekarzy są jednoznaczne: promować ruch wśród pracowników. Minimum to półtorej godziny (łącznie) intensywnej aktywności w tygodniu lub przynajmniej 2,5 godziny umiarkowanej aktywności fizycznej. Ważna jest systematyczność, dlatego ćwiczyć należy przynajmniej 2 razy w tygodniu.

Według różnych badań, wprowadzanie w stały rytm pracy interwałów aktywności fizycznej zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób i uszkodzenia aparatu ruchu. Dzięki regularnym ćwiczeniom zmniejsza się ryzyko niesprawności fizycznej (o 40%), wystąpienia chorób krążeniowych (o 35%), zachorowania na depresję (30%), zwyrodnienia i bólu stawów i kręgosłupa (25%), a nawet zachorowania na niektóre nowotwory złośliwe (zmniejszenie ryzyka o 20%).


A zatem – wstańmy na chwilę od komputerów i zróbmy kilka pompek, przysiadów lub wyjdźmy na chwilę na szybki spacer!


Źródła: Zalecenia Publicznego Instytutu Zdrowia Wielkiej Brytanii dla ordynatorów i szefów klinik