zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

Poprzedni case

Dlaczego Kancelaria Rachunkowa Denumeratio wybrała rozwiązanie Sage Symfonia 2.0
i Sage e-Audytor?

Następny case
  • Klient

    Kancelaria rachunkowa Denumeratio

    human-icon
  • Branża

    Usługowa

    file-icon
  • Lokalizacja

    Piła

    map-icon

Charakterystyka marki

Biuro Denumeratio jest kancelarią rachunkową działającą w Pile. Obsługuje przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa oraz współpracuje z jednostkami samorządowymi i lokalnymi przedstawicielstwami zagranicznych firm. Kancelaria specjalizuje się w świadczeniu usług rachunkowych, pełnym outsourcingu księgowości, doradztwie rachunkowym oraz ewidencji kadr i rozliczaniu płac. Niektóre usługi Denumeratio świadczy bezpośrednio w siedzibach swoich klientów.

Dziś biuro funkcjonuje w dwóch lokalizacjach obsługując klientów w promieniu 180 km od Piły. Biuro Denumeratio zostało założone w 2009 r. przez Iwonę Kamińską-Lech, która wykorzystała swoje doświadczenie zawodowe zdobyte w obsłudze finansów i pełnej księgowości w firmach z branży hotelarskiej, telekomunikacyjnej, handlowej, medycznej i poligraficznej.

Case Study

„W Pile i rejonie miasta nie ma rozwiniętego przemysłu. Na rynku występują przede wszystkim małe i średnie firmy, bardzo wrażliwe na koszty. Trudno tu o wykwalifikowane kadry zdolne samodzielnie poprowadzić księgowość i odpowiadać za finanse przedsiębiorstw. Prowadzenie biura rachunkowego jest więc wyzwaniem, nie mówiąc już o potrzebie konkurowania z innymi działającymi podmiotami. Założyciele biura Denumeratio przyjęli strategię, która została oparta na dostępności cenowej usług oraz autorskim modelu rozwoju kadr.

Model ten polegał na szybkim przysposabianiu młodych pracowników do obsługi oprogramowania, w zakresie świadczonych usług księgowych, w szczególności do prostych i powtarzalnych operacji.”
bell-icon

Wyzwanie

Przed założeniem biura Denumeratio prowadziłam projekt wdrożeniowy systemu finansowo-księgowego w dużej firmie poligraficznej, która miała rozbudowaną strukturę. Już wtedy dobrze znałam potencjał największych rozwiązań tworzonych do obsługi dużych organizacji.

My jednak potrzebowaliśmy mniejszego i elastycznego systemu. Zrobiliśmy przegląd wielu rozwiązań, robiąc przy tym wizje lokalne w różnych przedsiębiorstwach.

bulb-icon

Rozwiązanie

Program Sage Symfonia 2.0 wspiera pracę m.in. poprzez definiowanie standaryzowanych schematów wprowadzania dokumentów. Dzięki nim można znacznie szybciej przeprowadzać podobne i powtarzalne operacje, które muszą być wykonane przez biuro rachunkowe, co pozwala zminimalizować ryzyko popełnienia błędu. Schematy w połączeniu z intuicyjną obsługą pomogły założycielom kancelarii w szybszym przysposabianiu kadr do pracy. Pozwoliły również zapewnić klientom odpowiednio wysoki poziom obsługi w sytuacji, gdy biuro bazowało na pracownikach nie będących wykształconymi księgowymi. Odkąd wprowadzono Jednolite Pliki Kontrolne, korzystamy z rozwiązania Sage e-Audytor. To świetne uzupełnienie programu finansowo-księgowego – jest to platforma online, która pozwala nam szybko zweryfikować poprawność wygenerowanych plików kontrolnych a także zgodność opisanych w nich transakcji.

puzzle-icon

Wynik

Dla biura rachunkowego jedną z najważniejszych spraw jest odbiór dokumentów księgowych. Namawiam swoich klientów, by korzystali z oprogramowania Sage ze względu na kompatybilność rozwiązań. Gdy obsługiwana przez nas firma korzysta z programu Sage Symfonia 2.0, możemy automatycznie, zdalnie importować elektroniczne dokumenty i zawarte w nich dane korzystając z formatu XML. Co prawda, po tym jak zaostrzono przepisy regulujące odpowiedzialność karną i skarbową za prowadzenie księgowości i obsługę faktur, nie zdecydowałabym się na automatyczne rozksięgowania faktur bez kontroli operatora, technicznie jednak jest to oczywiście możliwe i proste do wdrożenia. Ponadto komunikacja XML znacznie ułatwia odbiór faktur sprzedażowych od klientów. Dane mamy natychmiast po wystawieniu dokumentu przez klienta, co oznacza, że możemy księgować dany dokument nie czekając na jego odbiór.