zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

19 lutego 2018

RODO: Rewolucja w marketingu



Sage

Spełniasz
wymogi
RODO?

Sprawdź



Czy bezwzględne jak gilotyna rozporządzenie RODO zetnie głowę marketingowi, jaki znamy?

Do chwili, gdy zaczną w pełni obowiązywać regulacji RODO pozostało już mniej niż 100 dni. Wiele badań i raportów pokazuje, że świadomość kierownictwa przedsiębiorstw na temat nowych zasad ochrony danych osobowych jest wciąż niska. A jak sprawa wygląda na pierwszej linii frontu, czyli co (i czy w ogóle) o RODO wiedzą przedstawiciele działów sprzedaży i marketingu?

Regulacje RODO w największym stopniu dotkną właśnie marketing. Działy związane z promocją, sprzedażą i komunikacją z klientami będą musiały zmierzyć się z całkowicie odmiennym podejściem do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych klientów. Coraz więcej ekspertów mówi wprost – RODO oznacza rewolucję w marketingu, a niektóre z dotychczasowych sposobów komunikacji z klientami trzeba będzie przedefiniować.

Firma HubSpot przeprowadziła badania wśród europejskich przedsiębiorstw na temat przygotowań działów marketingu do spełnienia wymagań RODO. Spośród ponad 360 przedstawicieli marketingu brytyjskich, niemieckich, irlandzkich, austriackich i szwajcarskich firm jedynie 36% rozpoczęło już przygotowania do nowych regulacji. Aż 22% ankietowanych stwierdziło, że ich firma w ogóle nie rozpoczęła żadnych przygotowań, a 41% jedynie potrafi powiedzieć co oznacza skrót GDPR (ang. General Data Protection Regulation).

Szkolenie jak przygotować się do RODO - Dla biur rachunkowych i działów kadr

Jakie zmiany przyniesie RODO w marketingu?

Aż jedna trzecia respondentów HubSpot uważa, że regulacje RODO doprowadzą do zmniejszenia konwersji z leadów. Ponad połowa marketerów jest zgodna co do tego, że w ich firmach skurczą się listy z kontaktami do potencjalnych klientów, a 37% uważa, że w znacznej mierze zmieni się także codzienne, rutynowe podejście do obowiązków w pracy. Jednocześnie przedstawiciele działów marketingu zaczęli wypatrywać innych metod docierania do klientów – 41% z nich uważa, że marketing zwiększy nacisk na docieranie do konsumentów poprzez social media.

Obawa o utratę znacznej części kontaktów z potencjalnymi klientami nie bierze się znikąd. Badania wykazały, że 59% europejskich konsumentów po 25 maja bardzo chętnie będzie się zwracało do firm przetwarzających ich dane osobowe z prośbą o ich usunięcie, a 60% konsumentów zamierza wypisać się z list mailingowych. Mniej niż co dziesiąty Europejczyk nie zamierza podejmować żadnych działań w stosunku do firm posiadających jego dane.

Sceptycznie nastawieni wobec nowych regulacji i ich wpływu na zachowania konsumentów niech wezmą pod uwagę chociaż tę jedną informację – ponad 70% europejskich konsumentów stwierdziło, że nie dokonają zakupów w firmie, która nie działa zgodnie z RODO.




/*gatedcontent/