zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

07 czerwca 2018

Jak zmotywować pracowników? Wyślij ich na konferencję!


Według Gallupa odsetek zmotywowanych i zaangażowanych pracowników wynosi na całym świecie zaledwie 13%. Zdecydowana większość pracowników, bo aż 76%, szuka możliwości rozwoju swojej kariery. Badania wykazują, że jednym z najlepszych sposobów na zmotywowanie pracowników jest zapewnienie im udziału w profesjonalnych konferencjach i szkoleniach.


Badania firmy Go2HR wykazały, że nawet 40% pracowników opuszcza pracodawcę w ciągu pierwszego roku z powodu braku możliwości rozwoju i zapewnienia klarownej ścieżki szkoleniowej. Z kolei portal TheLearningWave.com podaje, że nawet 69% pracowników uważa, że ich firma nie potrafi wykorzystać całego potencjału, który mogą zaoferować pracodawcy.


Pracownicy chcą się szkolić


Wszelkie badania wykazują, że pracownicy chcą się szkolić, zdobywać nową wiedzę w czasie branżowych konferencji – nie tylko po to, by rozwijać swoje osobiste zdolności, ale także by móc przekazać wiedzę swojej organizacji. Ponad 2/3 pracowników inwestuje samodzielnie w programy szkoleniowe i udział w branżowych konferencjach w sytuacji, gdy nie mogą liczyć na wsparcie pracodawców. Natomiast niemal 70% pracowników uważa, że stworzenie profesjonalnego programu szkoleniowego powinno stanowić priorytet

Tymczasem to właśnie pracodawcy powinno zależeć na udziale pracowników w specjalistycznych konferencjach, zwłaszcza w wydarzeniach związanych ze zmianami prawnymi dotykającymi tak newralgicznych obszarów, jak kwestie podatkowe. Przedsiębiorstwa inwestujące w udział swoich ludzi w wydarzeniach branżowych notują przychody nawet o 24% wyższe niż firmy, które tego nie robią.





Specjalistyczna wiedza, którą muszą na co dzień wykazywać się Twoi ludzie, bardzo szybko się zmienia, szczególnie w kontekście dynamicznie pojawiających się zmian prawnych. Dlatego pracownicy działów księgowych, biur rachunkowych, ale także dyrektorzy finansowi muszą cyklicznie brać udział w specjalistycznych konferencjach poświęconych zmianom w prawie podatkowym i finansowym. Dla tych grup zawodowych udział w eksperckich wydarzeniach jest obowiązkowym elementem rozwoju zawodowego i jedną z przesłanek należytej staranności wykonywanego zawodu.


Jak procentuje udział w konferencji?

Pracodawca powinien być zobligowany do wspierania pracowników chcących pozyskiwać specjalistyczną wiedzę i umiejętności. Ich udział w konferencjach, np. poświęconych zmianom w prawie podatkowym, to nie tylko okazja do poszerzania własnych horyzontów, ale przede wszystkim działanie dla dobra całej firmy. Wysłanie pracowników na konferencję to długofalowa inwestycja w rozwój i bezpieczeństwo Twojej firmy. Konferencje zapewniają unikalne warunki do nauki, których nie da się powielić w warunkach biurowych. Wielu informacji, które eksperci przekazują na żywo, nie da się znaleźć w prasie czy Internecie. Udział w konferencji wpływa pozytywnie na stosunek pracowników do pracodawcy, firmy i wykonywanego zawodu.


Po wydarzeniu pracownicy chętnie dzielą się pozyskaną wiedzą i nowymi ideami. To korzyść nie tylko dla nich samych, ale dla całej firmy.


Wysyłając pracowników na konferencję, wzmacniasz w nich innowacyjność, samodzielność działania i zaangażowanie w pracę. Kiedy Twoi ludzie uczestniczą w tego rodzaju wydarzeniach, nie tylko uczą się wielu nowych umiejętności, zyskują od ekspertów unikatową wiedzę i metody pracy, ale przede wszystkim uczą się, w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę, by przynieść więcej korzyści firmie, wykorzystując nowe pomysły.


Pamiętaj, że udział w konferencjach, to także sposób na promocję Twojej firmy. Dave Delaney, profesjonalny mówca, konsultant marketingowy i autor książki New Business Networking, podkreśla, że w czasie networkingu, rozmów z innymi uczestnikami, mówcami czy organizatorami Twoi pracownicy rozmawiają o Twojej firmie, dzielą się informacjami, co robi ich organizacja. Zatem na konferencję wysyłasz nie tylko pracownika, ale przede wszystkim ambasadora Twojego biznesu.


Zatem docelowo możesz liczyć na wielowektorowy zwrot z inwestycji, jaką jest opłacenie udziału Twojego pracownika w specjalistycznej konferencji branżowej.



Dlaczego Twój pracownik powinien brać udział w szkoleniach i konferencjach:

  • zyskuje aktualną branżową wiedzę,
  • zyskuje dodatkowe możliwości samorozwoju,
  • jest bardziej zaangażowany w pracę,
  • zostaje ambasadorem Twojej firmy,
  • staje się wewnątrzfirmowym ekspertem,
  • silniej identyfikuje się z firmą.