zadzwoń:

22 455 56 01

Jeżeli potrzebujesz pomocy odwiedź nasze:

Centrum Wiedzy

lub

Zadzwoń 

Jeśli masz pytanie

zadzwoń:

22 455 56 00

lub

Wypełnij formularz kontaktowy

Oddzwonimy do Ciebie 

 

Każdego roku ustawodawca przygotowuje ponad

25 000 stron aktów prawnych

Podpowiemy Ci, jak poradzić sobie w gąszczu tak często zmieniających się przepisów. 

Zapisz się na Newsletter Prawny Sage

01 sierpnia 2017

Wsparcie procesów handlowych i sprzedażowych dzięki ERP


Dla każdej firmy, niezależnie od wielkości i branży, jednym z najważniejszych obszarów działalności jest sprzedaż. Ona napędza rozwój całego przedsiębiorstwa. Kluczem do właściwego zarządzania obszarem sprzedaży jest łatwy dostęp do odpowiednich, uporządkowanych danych.


Powodem do zmartwień dla przedsiębiorcy jest zarówno sytuacja, kiedy jego firma nie rozwija się tak dynamicznie, jak by sobie tego życzył, ale także taka, gdy szybki rozwój przedsiębiorstwa hamowany jest przez brak odpowiednich narzędzi ułatwiających jej bieżące funkcjonowanie i zarządzanie.


Informacje kołem zamachowym rozwoju firm

Z przeprowadzonych na zlecenie Sage badań wynika, że firmy, które dysponują bardziej użytecznymi danymi zwiększają swoją produktywność o 10%. Firmy, które efektywnie wykorzystują posiadane dane rozwijają się o 35% szybciej od tych, które robią to mniej skutecznie. Wyższa użyteczność informacji przekłada się także na większą wydajność we wprowadzaniu nowych produktów na rynek. Czas dostarczenia produktu na rynek skraca się wówczas o blisko 12%. Aby uzyskać dostęp do bardziej użytecznych danych warto uzbroić się w rozwiązania informatyczne dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa.

One-payroll


Wsparcie sprzedaży przez systemy ERP

Dynamicznie rozwijająca się firma i szybki wzrost sprzedaży wymagają stosowania rozwiązań na miarę, które będą wspierały realizację rosnącej liczby zleceń. Szczególnie sprzedaż internetowa, oparta na bogatym asortymencie i niskich marżach wymaga narzędzi, które umożliwią integrację nowoczesnego sklepu z systemem handlowo-sprzedażowym. Sprawna obsługa klientów wymaga niezakłóconego przepływu informacji o stanach magazynowych, statusach zamówień, ale także możliwości szybkiej kalkulacji ofert dla stałych klientów. Odpowiednio dobrany system wspiera także inne, powiązane obszary funkcjonowania firmy, jak obsługa klienta w procesie sprzedaży, czy logistyka dostaw. Dla właściwego zarządzania tymi procesami istotny jest łatwy dostęp do przejrzystych danych, jakie dostarczają narzędzia klasy ERP.

Brak narzędzi hamuje rozwój

Szybki wzrost przedsiębiorstwa jest powodem do dumy, jednak kiedy firma „wyrasta” z dotychczas stosowanych rozwiązań jej rozwój może zostać zakłócony. Wąskim gardłem może okazać się niewydajny system finansowo-księgowy, który nie pozwala efektywnie obsługiwać rosnącej liczby operacji. Niedostosowane do zmieniających się potrzeb systemy i zwiększająca się stale ilość gromadzonych informacji, przekładają się na spadek wydajności baz danych. To z kolei może wpłynąć na wydłużenie terminów regulowania zobowiązań finansowych. Utrudnia to także analizę kondycji finansowej przedsiębiorstwa, czy też właściwe zarządzanie tak podstawowymi dla funkcjonowania przedsiębiorstwa procesami jak produkcja.

Właściwe narzędzia klasy ERP pozwalają w sposób spójny zarządzać takimi obszarami, jak sprzedaż, ewidencja kadr, rozliczenia płac, czy ewidencja i rozliczenia środków trwałych. Ułatwiają także śledzenie istotnych wskaźników kondycji firmy. Narzędzia dostępne w Sage Symfonia ERP pozwalają np. na blokowanie sprzedaży produktów kontrahentowi, który zalega z płatnościami wobec przedsiębiorstwa powyżej ustalonej w systemie kwoty. Bardziej wydajny system podnosi efektywność działu księgowości i skraca czas generowania dokumentów księgowych, a łatwy dostęp do informacji zarządczych wspiera podejmowanie decyzji.

Newsletter_2

Czego należy oczekiwać od systemów do obsługi procesów handlowych i sprzedażowych?

Dobrze dobrany system ERP pozwala na zwiększenie efektywności procesów sprzedażowych, usprawnienie przepływu i przetwarzania informacji oraz dostarczania informacji zarządczej managerom. Wybierając system ERP dla firmy warto zwrócić uwagę, czy daje on możliwość łatwej analizy sprzedaży w czasie rzeczywistym, ewidencji i analizy szczegółowych danych sprzedaży, zakupu, ruchów magazynowych, naliczanych kosztów i przychodów w odpowiedzi na bieżące potrzeby informacyjne. Istotny jest także dostęp do gotowych, predefiniowanych analiz oraz możliwości skonfigurowania raportów według własnych preferencji. Warto również zwrócić uwagę na możliwość rozszerzania bazy informacji o dodatkowe dane pozyskiwane w procesie sprzedaży, zakupu przez dodawanie kolejnych etykiet i dostosowanie budowanej bazy do własnych potrzeb, co przełoży się na lepsze analizy, obejmujące większą ilość szczegółowych informacji.